Isnin, 20 September 2010

TUHIBUNAL ALLAH (SAYANGI ALLAH )

Assalaamualaikum,w.w.

Rasa cinta kepada Allah hendaklah menjadi asas utama dalam menegakkan Dienul Islam,kerana cinta kepada Allah itulah ibadah,malah ia sebenarnya menjadi ruh ibadah.Ibadah ialah suatu penghabdian yang disertakan dengan rasa hina rendah yang sampai kepuncaknya kepada Allah,maka itu semua tidak akan dapat di lakukan jika tidak di hayati dengan cinta.

Cinta Allah itu tidak akan dinilai sekiranya tidak mentaati Rasulnya,maka menurut Rasul itu menjadi syarat mutlak mentaati ALlah,dan menurut Rasul itu juga wajib dijiwai olih cinta rasul,mengikut rasul ialah dengan menurut sunnahya.

Oleh sebab itu seluruh keluarga sunnah wajib mendalami semua ajaran Rasul,mulai dari Aqidah,di ikuti dengan Ibadah kemudian dengan yang lain-lain,dan wajib meninggalkan segala Bid'ah kerana Bid'ah MUSUH Sunnah.Mereka yang mengerjakan Bid'ah bererti menentang Rasul dan mereka yang membela sunnah dan menengtang Bid'ah adalah yang mencintai Allah dan Rasul.
                     
Kami menyeru umat islam di rantau ini supaya membela mempertahankan as-sunnah dan berjihad menentang syirik dan bid'ah,matlamat kita ialah Surga dan keredhaan dari Allah s.w.t.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Al-Miezaan Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template