Khamis, 18 Februari 2010

AJARAN SESAT BERLELUASA DI MALAYSIA

Mereka yang tidak mengetahui maksud Al-Quran dan duduk dalam kesesatan menganggap segala yang hak itu sesat,dan menganggap kesatan yang mereka lakukan itu adalah kebenaran.Ini adalah di sebabkan mereka tidak mengetahui langsung hakikat Islam yang sebenarnya, Islam pada mereka adalah berdasar kepada anggapan dan sangkaan semata. Kalangan seperti ini berada di segenap peringkat samada golongan atasan maupun bawahan.

Orang Yahudi adalah pelopor pertama untuk menyesatkan Orang Islam. Ini berlaku sejak perkembangan Agama Islam di zaman Nabi Muhammad seperti banyak di terangkan di dalam Al-Quran.

Dalam puak Syiah ada satu golongan yang disebut GHULUWIYAH, atau golongan ekstrem atau pelampau, golongan ini diasaskan oleh orang Yahudi menganut Islam secara menyamar bernama Abdullah bin Saba' yang bertujuan untuk menyesatkan dan menimbulkan huru hara dikalangan umat Islam dengan berkekalan.

Puak syiah terbahagi 3:-
i) Imamiyah ii) Zaidiyah iii) Ghuluwiyah - Golongan Ghuluwiyah ini terbahagi kepada 18 pecahan, salah satu puaknya ialah ISMAILIYAH, dan puak ini berpecah kepada beberapa aliran dan satu daripadanya adalah Puak Bathiniyah

PUAK BHATINIYAH

Puak ini adalah yang paling bahaya dan merusakan umat Islam kerana ia berjalan dengan amat bijak dan amat halus, pada mulanya beliau mengemukakan bahawa Ali bin Abu Talib adalah WASHI Rasulullah saw yang bakal menjadi khalifah pertama setelah wafatnya Nabi saw, kemudian menyebarkan anggapan bahawa Imam Ali bin Abi Talib mempunyai unsur keTuhanan dan lahirlah berbagai pendewaan kepada Ali ra.

Golongan Ghuluwiyah Bathiniyah ini amat berkembang dikalangan orang-orang Jahil yang ingin beragama, ajaran nya amat menyeleweng dari kebenaran, apalagi dari Al-Quran dan Hadits, mereka adakan seribu bidah dalam berbagai segi terutama dalam aqidah dan ibadah dengan membuat berbagai penafsiran yang merusakan berdasarkan filsafat yang batil yang tidak ada langsung kaitannya dengan Islam, malah mereka memindahkan dari fahaman agama Yahudi,Kristian dll yang semuanya dipakai dengan pakaian Islam, sebahagian besar fahaman Bathiniyah ini menguasai kepulauan melayu sejak zaman berzaman menyerap kedalam adat dan kebudayaannya.


0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Al-Miezaan Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template